جروزالم پست: پدافند ایران آسمان خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد-راهبرد معاصر

جروزالم پست: پدافند ایران آسمان خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد

یک روزنامه صهیونیستی روز یکشنبه با اشاره به اعلام صنایع دفاعی ایران در ساخت موشک جدید برای سامانه پدافند هوایی «باور-۳۷۳» نوشت، ایران دفاع هوایی خود را در بحبوحه افزایش تنش‌ها بهبود می‌بخشد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 06
کد خبر: ۱۵۷۹۱۱

به گزارش راهبرد معاصر «سث جی فرانتسمن» تحلیلگر امور نظامی در مطلبی که روز یکشنبه در روزنامه «جروزالم پست» منتشر شد نوشت، سامانه باور-۳۷۳ برای افزایش برد و قدرت پدافند هوایی ایران طراحی شده است. ایران می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند آسمان خلیج فارس را با پدافند خود پوشش دهد و حتی به دریای عمان برسد و همچنین از مرز شمالی خود با جمهوری آذربایجان و مرز با کردستان عراق محافظت کند.

فرانتسمن نوشت، ایران می‌خواهد نشان دهد که علی‌رغم بروز اغتشاش‌ها، به پیشرفت در زمینه ساخت انواع سلاح‌ها از جمله ساخت موشک و رادار ادامه می‌دهد.

چندی قبل نیز یک وبگاه تخصصی امور نظامی در گزارشی نوشت، ایران در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آن‌ها تقریبا به خودکفایی کامل رسیده است.

وبگاه «مانیتورینگ آرم‌ریس» که به بررسی تحولات نظامی منطقه و اوراسیا می‌پردازد، در گزارشی تحت عنوان «فناوری پیشرفته دفاع موشکی ایران» نوشت، جمهوری اسلامی ایران در طول یک دهه، سامانه‌های پدافند هوایی متعددی را مونتاژ و با سرعتی چشمگیر به شاخه‌های مختلف نظامی خود معرفی کرد. اگر چه پذیرش و مهندسی معکوس فناوری خارجی بسیار مهم است، اما روند آشکار این است که ایران تقریباً در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آنها به خودکفایی کامل رسیده است.

این وبگاه نوشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران دارای ذخایر فراوانی از سامانه‌های موشکی به ویژه برد کوتاه هستند و این ایده که هدف رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ متحد کردن شاخه‌های پدافند هوایی در جریان یک سناریوی جنگی بود، با اضافه شدن «سامانه برد کوتاه مجید» ارزش و اعتبار کافی گرفت. هنگامی که این سامانه با آتشبارهای توپخانه ضدهوایی، سامانه پدافندی «دزفول»، «مرصاد-۱» و «سوم خرداد» استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد که شکست پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، جدی است.

بخش نظامی،صنعتی ایران در کمتر از دو سال و در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی، چهار سامانه دفاع موشکی متحرک مختلف را راه‌اندازی کرده و این دستاورد شگفت انگیز است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده